De vervoersregeling

Vervoersregeling en wisselen in de zomerreis

Bij elk wisselweekend worden de reiskosten en de huur van het busje heen en terug per groep hoofdelijk omgeslagen (diesel, tolwegen, ponten e.d.).

De huur van het busje in het betreffende wisselweekend wordt gedeeld door de beide groepen: de heen- en de terugrijders. Op de wisselplek betaalt de ene groep de helft van het huurbedrag contant aan de andere groep die het busje afrekent bij het verhuurbedrijf.

Indien een extra auto nodig is, worden de brandstofkosten bij de kosten van het busje opgeteld en eveneens hoofdelijk omgeslagen per groep. Daarnaast krijgt de eigenaar 50 euro per heenreis en 50 euro per terugreis (ook hoofdelijk omgeslagen) voor het ter beschikking stellen van zijn of haar auto (als de auto-eigenaar dat niet nodig vindt, ook goed; iemand mag het natuurlijk ook op de rekening van Marietje storten...). Voor het geval de extra auto alleen nodig is voor de heenrijdende of terugrijdende groep, dan heeft die groep helaas pech. In dat geval kunnen de kosten van de extra auto niet gedeeld worden met de andere groep. Voor die groep zou een extra auto immers niet nodig zijn. Dan betaalt de groep die de extra auto nodig had uiteraard de heen- en terugreis.  Zowel het busje als de extra auto worden altijd volgetankt overgedragen aan een volgende groep!

Verder is het zo dat er op zaterdag om 12.00 uur gewisseld wordt. De heenrijdende groep reist ‘s nachts, de terugrijdende groep in de middag/avond. Alleen de wissel na de 1e week (wegbrengweek) is op zondag 12.00 uur i.p.v. zaterdag. De 1e en 2e week duren zo beide 6 dagen i.p.v. 7 en zijn dus daarom ook iets goedkoper. Dat laatste geldt overigens ook voor de terugbrengweek (einde zomerreis) die op vrijdagavond eindigt.